V souvislosti s copywritingem, ale také se stále populárnější tvorbou webových stránek se v poslední době nejen v „ajťáckých“ kruzích objevuje zkratka SEO. Mnozí z nás v současné době již minimálně tuší, že tato zkratka má co do činění s optimalizací pro internetové vyhledávače, ale přesto je tu ještě mnoho lidí, kteří by uvítali, kdyby jim někdo tento pojem trochu osvětlil. Pokud k nim patříte a chcete se o fungování SEO něco dozvědět, pojďme se na toto téma společně podívat.

SEO – Proč vůbec uvažovat?

Dobrá otázka. Žijeme v době informačních technologií a tak tím, čím pro obchodníky a podnikatele kdysi byly vizitky, stránky v katalozích nebo plakáty na nástěnkách, jsou dnes z velké části webové stránky. Jejich vytvoření je investicí, která přináší podnikateli sjednocený prostor s ucelenými a smysluplnými informacemi o předmětu jejich podnikání. Aby však takové stránky měly smysl, musí nejen dobře vypadat a obsahovat užitečné informace pro potencionální klienty, ale musí se o nich také vědět. A právě to je hlavním cílem SEO.

Steve Jobs

„Najímáme chytré lidi, aby nám říkali, co máme dělat.“ Steve Jobs

 

 

Pokud si zaplatíte tuto službu, pravděpodobně můžete očekávat postup více či méně podobný následujícímu: člověk, který má Vaše SEO na starosti, provede obsahovou analýzu stránky, což znamená především detailní zpětnou vazbu na obsah Vašeho webu z pohledu návštěvníka. Dozvíte se, co působí dobře, přehledně a která místa by se naopak dala vylepšit. Kromě obsahu by měl analýze být podroben i design stránek, neboť nejen obsah, ale i vzhled prodává. Vzhled stránky je to první, čeho si všimnete ještě před samotným obsahem, a proto i zde se vyplatí investovat do dobrého „prvního dojmu“.

Klíčová slova

Poté budete požádáni o seznam klíčových slov, které si obvykle nejprve zvolíte sami a posléze je společně prokonzultujeme. Klíčovými slovy jsou míněna slovní spojení, která přímo souvisí s Vámi nabízeným zbožím či službami, a zároveň na základě předběžného odhadu existuje poměrně velká pravděpodobnost, že právě tato slovní spojení budou zadávat do internetových vyhledávačů uživatelé (a Vaši možní klienti) při hledání produktů nebo služeb stejného druhu. Při volbě těchto klíčových slov se zohledňují i takové údaje jako například sídlo Vaší firmy a region, do nějž bude optimalizace zacílena (tedy zda si přejete získat nové klienty v rámci města, okresu nebo celého kraje). Pokud chcete, můžete si vybrat klíčových slovních spojení více – cena za službu SEO se potom zvýší úměrně počtu Vámi zvolených slovních spojení. Cílem tohoto všeho je posunutí Vašich webových stránek na přední místa ve vyhledávačích, abyste měli větší šanci, že na ně uživatelé zavítají v rámci běžného fulltextového vyhledávání (tedy takového, jak ho praktikuje asi většina z nás).

Optimalizace rychlosti stránky

Další službou, kterou SEO může nabídnout, je optimalizace rychlosti načtení stránky. To by mělo proběhnout ideálně do tří sekund od kliknutí. Asi nemusím zdůrazňovat, že pomalé stránky znamenají (až na vzácné výjimky) neúspěšné stránky.
A kde můžete pozorovat největší přínos? Mezi vyhledávače, pro které se SEO optimalizace používá nejčastěji, patří samozřejmě světový Google a dále pak Seznam – slavný vyhledávač v českém prostředí. SEO je však možné využít i pro další vyhledávače, jakými jsou například Jyxo nebo Centrum.

SEO, klíčová slova